måndag 23 januari 2012

Barn

Ett barn ger så mycket sagt och osagt, i känsla och genom gester.
Här hemma har vi en tuff tvååring som många gånger om dagen håller på att driva en till vansinne, var finns då den bästa handboken....., medan hon i nästa sekund säger eller gör något som gör att hon igen har en runt sitt lillfinger.
Åh, vad jag tycker att det är svårt att vara konsekvent och den bästa av mammor i alla dessa stunder.
Jag läser mycket om vad de som vet, eller tror att de vet har att säga men ändå finns inte varken min kunskap eller deras ord där tillhands i dessa stunder!
Sen ska man ju vara två här hemma om denna uppfostran. Då gäller det att man tycker lika, eller i alla fall att det ser ut så. För hur ofta testar de inte den andra föräldern om det som önskas inte fungerar hos den första!?
Bilden ovan fann jag hos pinterest.
Aldrig kommer hjärtat att slå så hårt för någon som det gör för ens barn.
Jag skulle plocka ner stjärnorna för vår dotter om jag så hade kunnat.
"du är så söt, mamma" fick jag höra idag.
Ruth Elly, jag älskar dig! Kram mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar