lördag 21 januari 2012

Detaljer, detaljer, detaljer

Det är lördag lunch och jag sitter här och måste nästan nypa mig själv i armen....
Lilla bus sover middag och det händer ju nästan aldrig. Hönsmamman i mig börjar genast tänka att hon är sjuk :)
Nåja, hur som helst har jag tänt ljus, brasan sprakar och kaffekoppen står på bordet och luktar ljuvligt.
Tänker på det här med detaljer. För mig så otroligt viktigt och för någon annan helt ointressant.
Igår fick vi, äntligen, upp de sista gardinerna och våra tavlor. Där satt den!!! Och det blev ett helt annat hus,  jag lovar! Till och med min käre man sa efteråt "i början var jag lite skeptisk, men det blev ju faktiskt skitbra" och då blir jag så nöjd för det är ju det jag har vetat hela tiden.
När jag påbörjar ett projekt ser jag det i arbetsstadiet även som ett färdigt resultat, vilket kan göra att vi inte alltid är överens här hemma, då vi inte har den förmågan båda två. Usch så svårt det är ibland att försöka förmedla en känsla om hur det kommer att bli när det är färdigt. Vet ni vad jag menar?
Det är ju ungefär som med smycken, man kan känna sig naken utan dem.


1 kommentar:

  1. Ja visst är det underbart att känna att det blir bra. Ibland blir det bara bättre.

    SvaraRadera